Sidor

tisdag 2 november 2010

Ljuset i mitt liv

Är hemma idag. Skönt, men har fullt upp med att ändra det sista på rapporten och läsa inför nästa kursstart. Det är knappt så att man hinner njuta av att ha avklarat en kurs innan nästa tar fart. Men jag ser mycket fram emot det som kommer. Vi ska läsa en hel hög barnlitteratur.

Pratade nyss med en sjuk brorsdotter på telefon. Förhoppningsvis är hon frisk tills på torsdag när jag ska umgås med henne. Måste säga att det finns inget som värmer mitt hjärta mer än när jag får träffa och prata med henne! Idag sa hon i telefonen: "Pappa, tycker du om faster Anna?" Han svarade (så klart) ja. Hon säger sen: "Jag tycker också om faster Anna, jättemycket!" Det finns inget härligare än att höra något sånt!! Är lite fascinerad över hennes utvecklade språk. Plötsligt frågade hon mig: "Är det bra med dig Anna?" Haha! jag tror att hon tar efter oss vuxna en hel del:-) hon är verkligen en riktig glädjespridare min brorsdotter!

2 kommentarer:

  1. Ja hon är helt underbar- Vad duktig du är på att sticka, virka etc..börjar undra om det är du som är min mors dotter...(-:

    Kram o sköt om dig

    Lotta

    SvaraRadera
  2. Haha! ja Ulla och jag är lika på den fronten:-) Mamma säger att hon inte kan, jag tror att hon inte har tålamod:-)Hoppas vi ses snart! Kram

    SvaraRadera