Sidor

onsdag 7 mars 2012

Jag, gyminstruktör!?

Fy fasen! Ibland förvånar man sig själv! Tränade i två timmar idag, varav en timme var gym och den andra kondition. Sprang 20 min på löpbandet och det kändes bra i ryggen. Nu ska jag inte göra som sist och öka löpningen snabbt. Det får bli 20 min ett bra tag framöver.
Förra veckan frågade jag på Friskis om de behöver värdar eller gyminstruktörer. Och det gjorde de! Så jag fyllde i två blanketter och lämnade dem idag. Tydligen behöver de verkligen instruktörer på gymmet så jag ska träffa dem redan i nästa vecka! Sedan, om allt går väl, får jag gå en kurs för att lära mig allt som behövs. Att jag inte har tänkt på det här förut!? Det är ju perfekt för mig som saknar lite sociala möten. Dessutom vill jag lära mig mer om träning. Jag känner mig väldigt peppad!
När jag precis hade pratat med hon som vill träffa mig gick jag in och började träna. Då kom lokaltidningen fram för att intervjua mig för en sån där "dagens fråga". Tur att jag inte hade hunnit blivit så svettig och röd i ansiktet! Men det frågan utgick ifrån var väldigt intressant. Enligt forskning på Karolinska kan man tydligen förändra sitt dna och sina gener genom att träna, vilket skulle resultera i att man för över det till nästa generation. Hmm, coolt i så fall och positivt för mig, min bror och brorsbarn att min pappa har tränat i hela sitt liv!

I helgen fyller min äldsta brorsdotter 4 år!! Jag har tänkt att hon och jag ska baka cupcakes på fredag, så köpte lite grejer till det idag. Har aldrig fått tillfälle att baka det förut, så det ska bli kul! Hoppas hon också tycker det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar