Sidor

onsdag 28 mars 2012

Tankar som snurrar är bara tanker

Tänk att våra egna tankar som vi själva skapar kan påverka oss så mycket. För det är ju bara tankar, det betyder ju inte att det vi tänker är sant. I går oroade jag mig jättemycket för en sak. I dag ordnade det upp sig utan min inverkan alls och det visade sig att det inte alls var något att hänga upp sig på. Vad onödigt det var att jag lät det påverka mig så mycket i går! men är man stressad eller låg så är det väl lätt att man inte riktigt kan sätta perspektiv på saker och ting, det blir gärna större än vad det egentligen är. Man får väl helt enkelt fortsätta att träna på att säga stopp till sig själv när de där tankarna kommer och intala sig att allt till slut ordnar sig, för det gör det ju, till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar