Sidor

torsdag 29 mars 2012

Rädslor

Jag har nog hört det förut men just i dag kändes det så självklart. Rädsla är det som gör att vi agerar fel eller mår dåligt. För mig är det i alla fall så, faktiskt när det gäller allt. Rädsla för att att inte duga, bli sjuk, för att misslyckas och för att bli ensam. Det är ju helt knäppt egentligen! Varför inte bara acceptera och erkänna våra rädslor och låta det stanna där? istället försöker man hitta andra, yttre orsaker till att man mår dåligt. Självklart dyker det ju upp sådana också, vissa saker är verkligen jobbiga att gå igenom. Men det är känslan av rädsla som kommer efteråt som får tankarna att spinna iväg, vilka ofta också leder till att vi inte hanterar motgångarna så bra. Jag har också insett att mycket av den rädsla jag känner i dag beror på tidigare händelser som var tuffa att gå igenom då. Men egentligen är det ju inget som säger att det som skedde då ska upprepas igen. Jag har utvecklats och jag hanterar saker på ett annat sätt i dag än vad jag gjorde förut. Men det kan nog vara bra att vara medveten om vad som kan "trigga igång" de där känslorna av misslyckande, ensamhet och av att inte räcka till. Man ska inte leva så mycket i det förflutna! Men ibland dyker det upp känslor som man inte ens visste fanns kvar från förr i tiden. Jaha, det var lite funderingar från mig så här på kvällskvisten:-) Men tycker ändå att det ger lite tröst och förståelse för varför man känner och gör som man gör ibland.Samtidigt kan det ju vara bra att tänka på när andra mår dåligt.

Jag unnade mig en massage efter tentan i dag. Såå skönt! och välbehövligt för min nacke. Har fått ett allkort på Friskis nu, så nu är det dags att testa en massa roliga pass! Jag har ju bara haft gymkort tidigare så det ska bli kul. Har bokat ett spinningpass på tisdag och planerar för att gå på cirkelgym igen nästa vecka. Då ska jag ta det lite lugnare, har fortfarande lite träningsvärk efter i lördags! Det är himla bra att bli instruktör, jag måste ju hålla mig i form:-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar