Sidor

tisdag 18 mars 2014

Längtar efter sommar!

Här snoras det! Men förutom det är det bra med mig. Allt knallar på kan man väl säga. Fram till Påsk är det liksom bara vardag nu och det känns ganska skönt. Samtidigt har jag börjat fundera på sommaren. Vad vill jag hitta på i år? Jag behöver ju inte jobba det här sommarlovet i alla fall. Jag får lite små-ångest när jag tänker på det. För mig är semester på sommaren lika med att sova länge, gå och lägga sig sent, grilla, dricka vin, sola, bada och umgås. Om jag får en sommar fylld av det, då är jag mer än nöjd! När jag tänker på det önskar jag att jag inte var ensam och att "vi" hade ett hus eller en sommarstuga där vi kunde göra allt det där, heela sommaren!! Det är nästan lite ironiskt, att jag som inte har någon familj, är ledig så länge och får oroa mig för hur jag ska få semestern att gå, medan många med familj måste slita sitt hår för att få ihop sina semestrar så att de hinner göra allt de vill göra tillsammans under sommaren. Jag längtar verkligen efter årstiden sommar! Längtan blir ju inte mindre av att nästan varje program på tv just nu är inspelat under förra sommaren. Åh! Vad härligt det ska bli att slippa alla vinterkläder! Snart så! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar