Sidor

lördag 15 mars 2014

Nää, i morse vaknade jag med halsont och värk i hela kroppen. Det förklarar ju att jag var så trött igår. Somnade förresten strax före tio. Jag har egentligen bara gått och väntat på det här eftersom vi har haft 10 elever sjuka samtidigt den här veckan, alla med samma symtom. Dessutom har de "friska" eleverna hostat och snorat om vartannat. Jag vill inte det här! Har varken råd, tid eller lust att bli sjuk igen. Så vi får hoppas att det stannar vid en lätt förkylning och att det inte blir så mycket värre. 
Förutom att jag har vaknat några gånger i natt pga förkylningen, väckte min kära granne mig. Det slår aldrig fel! Det är precis som att hon känner på sig när jag verkligen behöver sova och vill förstöra det! Men den här gången var det ingen musik som väckte mig, nej det var hunden, möbler som verkade ramla eller flyttas runt och högt prat och skrik långt in på natten. Det är lite fritidsgårdskänsla på umgänget under mig. Jag vill bara ha lugn och ro! Och få sova på nätterna! Kan det vara så svårt? Önskar att jag hade åkt hem till mina föräldrar redan igår. Där är det i alla fall tyst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar