Sidor

söndag 30 mars 2014

Nya vanor!

Nu ska jag avslöja något för er. Ni vet ju att jag har varit otroligt trött, stressad och sjuk under lång tid nu. Min tidigare så fungerande och regelbundna träning har blivit lidande och därmed också kosten, vilket har lett til att jag har lagt på mig några kilon. Det är ju självklart inte så kul när alla kläder sitter åt och man känner sig obekväm i det mesta. Så för fem veckor sedan bestämde jag mig för att satsa på att komma igång igen. Jag blev medlem på Aetas som är typ en PT-online. Det kostar lite så klart. Jag fick en fem veckors plan med tränings- och kostupplägg. På måndag är det sista dagen. Jag har inte vägt varken mig eller maten. Men jag har mätt mig på olika ställen på kroppen. Jag har minskat lite, inte jättemycket. Har inte riktigt kunnat hålla mig till planen eftersom jag var förkyld i en vecka. Men det har varit intressant att testa! Och jag har faktiskt fått lite ny inspiration. Dessutom har jag fått ett bra stöd av PT-Fia och hennes kollega Erika. De har verkligen inte bidragit till mer stress eller så. Inte heller har det varit några omöjliga förändringar. Fokus har legat på välbefinnande, utan några pekpinnar och med sunda värderingar. Så även om jag hade hoppats på bättre resultat utanpå, så är jag nöjd med dem inuti. Jag fått med mig ny inspiration till träningen och en massa god och nyttig mat som jag kommer att fortsätta med. Den största förändringen är att jag har blivit mycket bättre på att äta bra och näringsrika mellanmål. Det har hjälpt mig att aldrig känna mig sugen eller jättehungrig mellan måltiderna. Här är ett exempel på en frukost som jag definitivt kommer att köra på framöver. Det är chiapudding med kokosmjölk och valfria bär eller frukter. Chiafrön är jättenyttigt! Jag blandar 2,5 msk chiafrön med lite drygt 1 dl kokosmjölk (se till att det är riktig kokos i, inte extrakt, och att den är på tetra, annars skär det sig och blir klumpigt) och så har jag i en nypa äkta vaniljpulver. Här har jag mango, kokosflingor och lite honung på toppen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar