Sidor

söndag 2 mars 2014

Mår mycket bättre!

Jag mår bättre idag än vad jag gjort på länge! Den senaste veckan har jag tränat fyra pass, ätit bra och inte känt mig stressad. En av anledningarna till mindre stress är att jag skaffat Storytel. Jag lyssnar på ljudbok på mornarna, på väg till och från jobbet, när jag lagar mat, går powerwalks och när jag ska sova. Igår lyssnade jag samtidigt som jag städade och fixade här hemma. Det får mig att tänka mindre! Och det får mig att få saker gjorda. Tänk att jag, trots mindre tankar på allt som ska hinnas med, ändå hinner med allt jag ska göra! 
Idag var jag på jobbet i fyra timmar och jobbade. Det var riktigt skönt att få skrivbordet städat och en del planerat. Jag känner mig mycket lugnare inför veckan nu så jag kommer nog att åka dit fler söndagar framöver. Efter jobbet åkte jag upp till skogen som ligger i närheten. Jag sprang 4 km. Det var otroligt skönt att komma ut och få träna i tystnad! Jag har fixat en karta över skogen vid mitt jobb, så med hjälp av den kände jag mig trygg med att hitta rätt. Det var kul att "orientera" sig fram på småstigar. Tyvärr var det väldigt lerigt och blött så nu är mina löparskor varken rena eller torra. Men det var det värt! Nu hoppas jag att även de närmsta veckorna flyter på lika bra som denna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar