Sidor

tisdag 24 januari 2012

Bra kurs!

I dag var jag i skolan. Jag kan nästan inte beskriva hur bra det känns att läsa Samhällsvetenskapligt tema! Visst, jag kommer säkert att stöna lite över alla böcker som ska läsas, men de här ämnena intresserar verkligen mig! Vi ska läsa religion, historia och samhällskunskap utifrån ett barnperspektiv och kurserna är anpassade till årskurserna 1-6, med mest fokus på år 4-6, som jag vill arbeta med. Så det här känns med andra ord perfekt för mig. Men å andra sidan skulle nästan vad som helst jämfört med matten vara bra. Jag känner mig som en ny människa nu när jag är klar med matten! Mer harmonisk och lugn. Men det beror väl på att den där malande oron för att inte klara av det har försvunnit. Det var riktigt jobbigt! Nu vill jag bara känna mig bättre i huvudet också, så att jag kan återgå till träningen, då kommer allt kännas perfa:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar