Sidor

fredag 11 januari 2013

Att se möjligheter, inte hinder.

I dag tänkte jag, vad bra att jag ska få besök i morgon, då blir städningen av! och så kom jag på att jag tänker ofta så nu för tiden, jag till och med planerar för att få tråkiga saker gjorda eller för att tvinga mig själv att göra sånt som jag vill göra, men ofta ändå struntar i. Jag ska ge några exempel: Friskis, en av anledningarna till att jag blev gyminstruktör där var för att jag själv ville/måste upprätthålla min egen träning och lära känna nya människor. Jag bokar in tidiga möten på lediga dagar för att tvinga mig själv att komma upp på morgonen och för att få den vardagliga motionen i form av promenader. När jag är pank går jag inte ens in i en butik, allt för att inte lockas att köpa något. Samma sak gäller onyttigheter, jag köper inte hem något onyttigt för då vet jag att risken är stor att jag äter upp det, även fast jag inte ens är sugen. Däremot köper jag nu för tiden hem en massa bär och sånt så att jag kan göra smooties när sötsuget faller på. Jag förbereder, förhindrar och till och med lurar mig själv lite, haha! så länge det funkar så! Nyss ringde en kompis och frågade om jag kunde hjälpa henne med en sak. Min första tanke va, absolut! då får jag en anledning att komma ut på en liten promenad (som jag antagligen inte hade fått gjord annars). Jag vet inte om man kan se det som att jag förenar nytta med nöje eller att jag ser positiva möjligheter med allt... Jag väljer nog det sistnämnda:-)

1 kommentar:

  1. Haha, glad att jag kan bidra ;) Och tack för hjälpen! :)

    SvaraRadera