Sidor

tisdag 22 januari 2013

Tung start

Jag var så jäkla pepp inför den här kursen! Tills igår. Jag vet inte riktigt vad vi var med om, men efter den första föreläsningen kände man sig helt deprimerad. Vår kursansvarige lyckades att med andra ordalag säga att skolan är hopplös, svår och hon undrade om vi verkligen vet vad vi har gett oss in på... Det kändes tungt och ja, deprimerande! Det är väl klart att vi alla vet att vi kommer att stå inför en rad utmaningar i våran framtida profession! Och om vi nu kände att vi inte tror att vi klarar det, skulle vi väl inte vara kvar på utbildningen vid det här laget?! Nu under sista terminen skulle det faktiskt vara härligt med lite positiv uppmuntran och en känsla av att känna sig stärkt inför det som komma skall! Inte blev jag mer pepp av att läsa en av böckerna vi har heller... Den är så otroligt provocerande och trist att läsa! Det väcker i och för sig en del känslor, men mest dåliga och arga sådana. Hoppas att resten av kursen är bättre!

Om inte det var nog så kan jag inte registrera mig på utbildningen heller! Och så länge det inte går - inga pengar! Min tå gör ont också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar