Sidor

måndag 4 juni 2012

Gör allt annat än att plugga

Nu väntar tre dagar av plugg för mig inför den avslutande hemtentan som är på torsdag till fredag. Jag vaknade vid sju redan och tyckte att det var bra. Det är skönt att komma igång tidigt på morgonen. Men idag vet jag inte vad det är med mig! klockan är halv elva och det känns inte som att jag har vaknat än! Jag är jättetrött! så fort jag börjar läsa grusar sig ögonen och jag har bara lust att somna... Så istället för att somna försöker jag att sysselsätta mig med annat, som att blogga, planera mitt jobbschema, städa etc. Men det är ju inte alls det jag bör göra! jag ska ju plugga! Snart är det dags för att fixa lunch och då har hela förmiddagen gått.

I går satt jag och knåpade med min pulsklocka. Man kan tydligen köpa till en grej så att man kan föra över träningspassen från klockan till datorn. Det blev jag väldigt sugen på! jag tycker ju att det är så kul att föra data över min träning. Man kunde också göra ett konditionstest med hjälp av klockan, och sedan om någon månad, kan jag göra det igen för att se utvecklingen. Det är ju jättespännande! Nu ska jag bara försöka ta reda på min vilo- och maxpuls. Men det är lite krångligt. För vilopulsen måste jag ta precis när jag vaknar, och det är lätt att glömma, och för att få reda på min maxpuls måste jag ut och köra tuffa intervaller. I kväll blir det ett cirkelfys-pass. Sist jag gick på ett sådant blev jag totalt slut, så får se hur det känns ikväll. Jag fick schema och deltagarlista för Steg 2 utbildningen härom dagen också. Om tre veckor är det dags! det ska bli kul!

Visst är min pulsklocka snygg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar