Sidor

tisdag 5 juni 2012

Stel som ett kylskåp!

Ska man vara stel som ett kylskåp varje morgon? Är det så det är för de flesta när man är 35 år? Jag börjar undra, för annars är det nog något fel på mig! Jag har ju tränat ordentligt nu sedan årsskiftet och jag är noga med stretching och sånt. Ändå är jag lika stel! Känner mig liksom tung och klumpig i kroppen. Särskilt märkbart blev det när jag lekte med min 4-åriga brorsdotter. Det var ju fullt ös med en massa sittande på golvet, krypningar in och ut från studsmattan, rutchkana och hållande av cykel. Egentligen borde jag kanske gå ner 3-4 kg, det skulle kanske göra att det blir bättre? Men jag vill inte fokusera så mycket på vikten! Mitt mål har varit att bli starkare, må bättre allmänt och få bättre kondition. Jag har inte gått ner ett gram sedan jag började träna, snarare tvärt om... Men jag kanske måste försöka tänka på vikten om jag ska orka träna mer och inte bli skadad? Jag får väl fundera på det! Egentligen skulle jag vilja gå på yoga eller något liknande, men jag hinner liksom inte det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar