Sidor

tisdag 4 december 2012

Dålig start på dagen och en obesiktad bil

Varför är de på Bilprovningen så buttra!? Mina minnen av personalen i E-tuna är allt annat än positiv, tills för ett par år sedan när många hade blivit utbytta, eller kanske gått en charmkurs. Här i Norrköping verkar det dock vara samma tråkiga bemötande som jag upplevde under mina första år som bilägare. Jag skulle besikta bilen klockan åtta i morse. Mitt lås till förardörren har varit fruset de senaste dagarna, men tinat upp till slut efter att bilen har blivit varm. Därför gick jag ut redan 45 minuter innan utsatt tid och sprutade in låsolja. Jag fick klättra in genom passagerardörren... Sedan var det bara att köra fläktarna på full värme. Jag satt utanför Bilprovningen i 30 minuter. Men Just idag ville inte låset tina upp! Vilket ledde till att jag inte kunde låsa upp med centrallåset och därmed inte ens få upp dörren inifrån! Det kändes skapligt pinsamt att behöva klättra ur bilen på passagerarsidan, och inte kändes det bättre när gubben som tog emot mig direkt sa surt: det är bara att åka! Du är underkänd! Backa ut! Han var så otrevlig! Kunde han inte skojat lite eller nåt? Det måste ju ändå sett rätt så kul ut? Jag fattar väl att de inte kan klättra som jag, men vad borde jag ha gjort!? man måste avboka tiden 2 timmar innan och låset brukar faktiskt inte krångla sådär länge. Och jag fick dessutom komma in 10 minuter tidigare, kanske kunde de ha hjälpt mig lite eller nåt. Det var bara att åka hem igen, utan att ha besiktat bilen. Nu har jag bokat en ny tid, i Eskilstuna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar