Sidor

måndag 3 december 2012

Inspirerande och uppmuntrande samtal

Idag var Sommarpratarna riktigt bra! Programmet väckte många tankar. Det är så skönt att höra om andra människor som också är nere på djupet ibland, men som utåt sett verkar starka, positiva och så normala! Ibland känns det som att alla måste vara så jäkla lyckliga hela tiden! Och ofta tror jag att man känner sig misslyckad om man inte är så där jäkla lycklig och tacksam. Men det är man ju inte! Man måste vara i mörkret ibland för att kunna uppskatta ljuset. Själv känner jag att jag utvecklas och blir snäppet starkare för varje gång som jag tar mig igenom en sån där mörk period. Att ta sig igenom och upp ur en svår situation, kan ge ny kraft och leda till stora och positiva förändringar. Dessutom är det de perioderna som får en att inse vad som faktiskt är viktigt i livet. Och det är också då man kan värdera och omvärdera vad man vill få ut av livet för egen del. Det tycker jag sammanfattar temat för kvällens program, utifrån min synvinkel. Det är inspirerande och tröstande att höra andra berätta om hur det har ordnat sig, att det faktiskt kan bli bättre, även om det är svårt att tro ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar