Sidor

torsdag 20 oktober 2011

Det ordnar sig!

I dag var jag och besökte min gamla vfu-skola! Vad jag har saknat dem! Det var roligt att träffa eleverna och Anette, min handledare. Jag behövde det, det blev en liten påminnelse om varför jag vill bli lärare. För när man bara sitter med nosen i skolböckerna, och dessutom inte tycker att det är speciellt kul, är det lätt att glömma varför man gör det man gör. Jag lärde mig så otroligt mycket under min tid på den där skolan! mest om mig själv och min framtida roll som lärare faktiskt. Och det är väl det som är poängen med att ha praktik. För övrigt känns det bra nu! jag har haft ont i nacken hela dagen, men jag tog mig till skolan och jag gick ut och gick med Sofie (trots att det regnade!). Så jag känner mig duktig! För en gångs skull lät jag inte värken ta över min dag. I morgon drar jag till min faster i Linköping för matteplugg och barnvaktande. Sen är det tenta på måndag, sen är det dags för några veckors didaktik = inget räknande (tjihooo!)

Allt kommer att ordna sig.

Jag är så glad och tacksam över att jag har så många fina människor i mitt liv!!

2 kommentarer:

  1. Anna, du ser i slutet blir allt bra tillslut!!! Du kan du är ju fantastisk!!!!
    Saknar dig vännen, jag är oerhört tacksam att just du är min Vän!!! <3 Trevlig helg!!

    kram Carro

    SvaraRadera
  2. Tack! ja, allt ordnar sig till slut, även om det inte blir på det sätt man trodde:-) Snart ses vi!! Kramar

    SvaraRadera