Sidor

måndag 31 oktober 2011

Vett och etikett?

Sitter på campusbussen, vi har visst fastnat i någon bilkö. Alltså, det här med vett och etikett när det gäller att prata i telefon, det gäller visst inte här! Det händer nästan varje resa att någon sitter och pratar rakt ut, högt och tydligt. Det är heller inte ovanligt att samtalet pågår hela resan, dvs 40 min! Det går faktiskt att föra ett mobilsamtal utan att dela det med resten av passagerarna! Aja, numera har jag alltid mina hörlurar med mig, men ändå!? Är det inte lite fascinerande?

Idag har en stor sten, ett berg, lyfts från mina axlar! Var hos studievägledaren och fick veta att jag inte behöver ha med matten i min examen, utan att jag kan välja samhällsvetenskapen som jag ska läsa i vår. Skönt! Nu gäller det bara att få ihop poäng så att inte CSN blir sura, men det ska jag fixa:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar